Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Här en sväng

Av johanna - 1 februari 2010 00:00

Söndag till måndag och ny månad.

Januari månad har verkligen gått kanon snabbt och troligen så kommer resten utav året oxå att gå snabbt.

 

Vinter ut och snö så långt ögat kan se. Kallt är det oxå så man knappt vet vad man ska ha på sig. Både jag och barnen är trötta på alla kläder och på all snö. Känns som att det har varat förevigt nu.

 

2010 har börjat bra och jag känner att det kommer att fortsätta precis i samma spår och riktning =) Känner mig nöjd och glad över livet. Känner mig trygg och stabil att det går åt rätt håll. Visst är det vissa bitar som fatts men det kommer det är jag övertyggad om.

 

Har haft en lugn och trivsam helg i gott sällskap =) Just nu är det jobb som gäller. Jobb mellan 21-07. Än så länge är allt bara lugnt här och tröttheten håller sig borta.

Är ju arbetslös sedan jag blev klar med min utbildning är ju nu ÄNTLIGEN undersköterska. Men imorgon 1 februari ska jag lämna in tre arbetsansökningar =) Blir till att hålla tummarna sen. Skulle behöva ha ett jobb, precis som så många andra behöver i vårt avlånga land.

Hoppas att allt snart vänder så att det blir mer jobb.

Visst jag jobbar en hel del redan nu men att få gå på ett schema hade varit underbart=) Lite lättare att få en fungerande rutin i sin vardag då.

Men jag och barnen har funnit vår rutin de veckor de är hemma. Just nu är de hos sina pappor så då är det lika bra att passa på att jobba natt.

Har en natt till denna vecka att jobba och sedan en kväll. Sen får man se igen hur det blir :S det är det som är så himla tråkigt att aldrig riktigt veta hur mycket eller hur lite jobb det blir.

Så nu håller jag mina tummar =)

 

För denna gång =) återkommer kanske i natt eller en annan dag =)

 

Kramiz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanna - 21 februari 2010 20:27

  Söndag och här i soffan. Precis som Metallica sjunger känns allt idag... Jag trodde blint och lyssnade med döva öron på någon som så många gånger fyllt mig med lögner. Ingen bra dag och jag tror tyvärr inte att veckan komme...

Av johanna - 14 februari 2010 18:33

Söndag och alla hjärtansdag. En dag man ska umgås med nära och kära och kanske göra något speciellt. Har valt att vara själv idag och helgen oxå för den delen. Barnen åkte i fredags till sina pappor men nu hade de mer än gärna ...

Av johanna - 2 februari 2010 02:52

Mitt i natten och här sitter jag min andra natt. Har precis gjort mig en kopp the. Fryser och börjar känna av tröttheten. Tror inte att tröttheten beror på för lite sömn under gårdagen utan för att jag vet att det inte kommer att bli så mycket efte...

Av johanna - 9 december 2009 08:39

Och jag har valt den =) För ett tag sen så träffade jag Han, japp han. Tog ett tag innan jag förstod att jag hade  ramlat ditt och innan jag förstod att jag ville mer. Var som sagt rädd, livrädd att jag skulle hamna i samma träsk som tidigare. ...

Av johanna - 26 november 2009 16:10

Med den värmande känslan att ha någon nära som tycker om en för den man är =) Att ha en människa som vill och vågar visa att den tycker om en. Det är en bubblande känsla i kroppen av närheten =)   KÄRLEK =)     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards